Teatr Porywacze Cia\u0142 za\u0142o\u017cony przez absolwent\u00f3w wroc\u0142awskiej PWST, Katarzyn\u0119 Paw\u0142owsk\u0105 i Macieja Adamczyka funkcjonuje ju\u017c od 1992 roku. Arty\u015bci prezentuj\u0105cy autorskie spektakle cz\u0119sto odnosz\u0105 si\u0119 do mit\u00f3w pop kultury, pokazuj\u0105c jednocze\u015bnie jak bardzo z nich kpi\u0105 i jak dalece s\u0105 przez nie ukszta\u0142towani. Od roku 1996 teatr dzia\u0142a nieprzerwanie w Poznaniu.<\/p>\n
<\/a><\/p>\n Ostatnie dni g\u0142osowania na PBO. Przeczytaj wi\u0119cej TUTAJ<\/a><\/p>\n Pierwszym przedstawieniem by\u0142 groteskowy spektakl „Psy” (1993), kt\u00f3ry swobodnie interpretowa\u0142 fragmenty „Cholery” francuskiego surrealisty Josepha Delteila i „Alicji w krainie czar\u00f3w” Lewisa Carolla.<\/p>\n Tomasza Plata pisa\u0142 w „Dialogu”:<\/p>\n Niejednoznaczno\u015b\u0107 przenika przedstawienia Porywaczy na wszystkich poziomach, od sfery og\u00f3lnych pomys\u0142\u00f3w kompozycyjnych a\u017c po szczeg\u00f3\u0142owe rozwi\u0105zania re\u017cyserskie i aktorskie. (…) Najbardziej wyrafinowanym ze \u015brodk\u00f3w wykorzystywanych przez tw\u00f3rc\u00f3w w celu ujawnienia niejednoznaczno\u015bci \u015bwiata jest obarczanie jednego dzia\u0142ania kilkoma sprzecznymi znaczeniami. (…) W rezultacie po raz kolejny przekonuj\u0105, \u017ce ich \u015bwiat jest \u015bwiatem wielu mo\u017cliwo\u015bci interpretacyjnych, \u015bwiatem, kt\u00f3ry z zasady nie poddaje si\u0119 jednoznacznemu odczytaniu.<\/p><\/blockquote>\n Realizuj\u0105 spektakle autorskie i bardzo r\u00f3\u017cnorodne \u2013 salowe, plenerowe, muzyczne, monodramy, akcje jednorazowe i dzia\u0142ania na styku teatru i sztuki performance. W swoich dzia\u0142aniach testuj\u0105 r\u00f3\u017cne formy i konwencje – wykorzystuj\u0105 stylistyk\u0119 wodewilu i happeningu, balansuj\u0105c mi\u0119dzy bezpo\u015brednio\u015bci\u0105 psychodramy a dystansem metafory. Pos\u0142uguj\u0105 si\u0119 strategi\u0105 parodii i pastiszu, u\u017cywaj\u0105 znak\u00f3w i symboli kultury wsp\u00f3\u0142czesnej, zestawiaj\u0105 teksty literackie z wulgaryzmami, arcydzie\u0142a z kiczem. Tworz\u0105c w swoich przedstawieniach nastr\u00f3j prowokacji my\u015blowej, j\u0119zykowej i formalnej, tropi\u0105 \u201emitologie codzienne\u201d, kt\u00f3re wytworzy\u0142o i wci\u0105\u017c na nowo tworzy wsp\u00f3\u0142czesne spo\u0142ecze\u0144stwo.<\/p>\n <\/a><\/p>\n Nie wiesz jak ruszy\u0107 z biznesem? Dowiedz si\u0119 TUTAJ<\/a> \ud83d\ude42<\/p>\n Na 25 lecie aktywnej dzia\u0142alno\u015bci zesp\u00f3\u0142 artyst\u00f3w zaprasza nas do wsp\u00f3\u0142udzia\u0142u w pa\u017adziernikowych obchodach. Warsztaty, prelekcje i oczywi\u015bcie spektakle potowarzysz\u0105 nam w drugiej po\u0142owie pa\u017adziernika.<\/p>\n PROGRAM:<\/p>\n 15 i 16 pa\u017adziernika w godzinach 18 \u2013 21
\nOtwarte warsztaty aktorskie prowadzone przez Katarzyn\u0119 Paw\u0142owsk\u0105 i Macieja Adamczyka
\n17 i 18 pa\u017adziernika w godzinach 18 \u2013 21
\nPokazy dokumentacji spektakli zrealizowanych przez Teatr Porywacze Cia\u0142 w latach 1993 – 2009
\n19 pa\u017adziernika godzina 19
\nPrezentacja spektaklu „Humanicana” w re\u017cyserii i wykonaniu Katarzyny Paw\u0142owskiej i Macieja Adamczyka
\n20 pa\u017adziernika godzina 19
\nPremiera spektaklu „Zrobi\u0119 co zechce” w re\u017cyserii i wykonaniu Katarzyny Paw\u0142owskiej i Macieja Adamczyka
\n22 i 23 pa\u017adziernika w godzinach 18 \u2013 21
\nHelsinki Syndrome – czyli mi\u0142e popo\u0142udnia z Porywaczami. Prezentacja metod tw\u00f3rczych, pokazy dokumentacji dzia\u0142a\u0144 r\u00f3\u017cnych, rozmowy i dyskusje.
\n24 pa\u017adziernika godzina 19
\nPrezentacja monodramu Macieja Adamczyka „Zapis automatyczny” w re\u017cyserii Katarzyny Paw\u0142owskiej
\n25 pa\u017adziernika godzina 19
\nPrezentacja monodramu Katarzyny Paw\u0142owskiej „Pi\u0119knie \u0142adnie” w re\u017cyserii Macieja Adamczyka<\/p>\n