Producent napoju energetycznego Devil Energy rozz\u0142o\u015bci\u0142 wielu internaut\u00f3w i wywo\u0142a\u0142 niema\u0142e poruszenie w social mediach. Mimo oskar\u017ce\u0144 o seksizm, o uprzedmiotowienie kobiety producent nie przeprosi\u0142 ani nie usun\u0105\u0142 grafiki z has\u0142em: „Ona ju\u017c wie co za chwil\u0119 b\u0119dzie mia\u0142a w ustach…” oraz wariant z m\u0119\u017cczyzn\u0105: „On ju\u017c wie w czym za chwil\u0119 zatopi usta…”.\u00a0<\/strong><\/p>\n M\u00f3wi si\u0119, \u017ce reklama jest d\u017awigni\u0105 handlu i czasami dobrym zagraniem jest, aby szokowa\u0142a. Chyba z takiego za\u0142o\u017cenia wyszli w\u0142a\u015bciciele marki Devil Energy. Zaprezentowali sw\u00f3j nap\u00f3j energetyczny<\/a>\u00a0u\u017cywaj\u0105c seksistowskiego \u017cartu, kt\u00f3ry przywo\u0142uje oczywiste skojarzenia.<\/p>\n Na profilu marki Devil Energy pojawi\u0142a si\u0119 reklama, na kt\u00f3rej wida\u0107 twarz kobiety uniesion\u0105 ku g\u00f3rze, jej brod\u0119 podtrzymuje m\u0119ska d\u0142o\u0144. Na dole umieszczono has\u0142o:\u00a0\u201eOna ju\u017c wie co za chwil\u0119 b\u0119dzie mia\u0142a w ustach…\u201d. Wpis z reklam\u0105 oznaczono wpisem: „Oznacz dziewczyn\u0119, kt\u00f3ra lubi czu\u0107 smak Devila w ustach\u201d.<\/p>\n <\/a><\/p>\n Na reakcj\u0119 internaut\u00f3w nie trzeba by\u0142o d\u0142ugo czeka\u0107. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 os\u00f3b jest oburzona i zniesmaczona t\u0119 reklam\u0105. Dominuje krytyka, a g\u0142\u00f3wny zarzut dotyczy przedmiotowego traktowania kobiet i seksizmu.<\/p>\n Firma nie skomentowa\u0142a sprawy, ani nie odnios\u0142a si\u0119 do zarzut\u00f3w. Jedyne co zrobi\u0142a, to umie\u015bci\u0142a na\u00a0fanpage\u2019u kolejn\u0105 reklam\u0119. Tym razem zamiast kobiety, jest twarz m\u0119\u017cczyzny, uniesiona ku g\u00f3rze, podtrzymywana przez kobiec\u0105 d\u0142o\u0144. Na dole umieszczono has\u0142o: „On ju\u017c wie w czym za chwil\u0119 zatopi usta…\u201d.<\/p>\n <\/a><\/p>\n Stowarzyszenie Twoja Sprawa zdecydowa\u0142o si\u0119 z\u0142o\u017cy\u0107 w s\u0105dzie pierwszy pozew przeciwko reklamodawcy, kt\u00f3rego reklama naruszy\u0142a dobre obyczaje i uprzedmiotawia\u0142a kobiety. Reklama czytelnie sugeruje, \u017ce kobieta kl\u0119czy przed m\u0119\u017cczyzn\u0105 tu\u017c przed rozpocz\u0119ciem seksu oralnego. STS domaga si\u0119 wycofania reklamy, przeprosin i zap\u0142aty 60 tysi\u0119cy na\u00a0cele zwi\u0105zane ze wsparciem uczni\u00f3w ucz\u0105cych si\u0119 pod opiek\u0105 Fundacji \u201eDla Polonii\u201d w Warszawie.<\/p>\n – Reklama, kt\u00f3r\u0105 si\u0119 zaj\u0119li\u015bmy by\u0142a wyj\u0105tkowo uprzedmiotawiaj\u0105ca kobiety, gdy\u017c do sprzeda\u017cy s\u0142odzonego napoju wykorzystano wizerunek m\u0142odej kobiety w kontek\u015bcie czysto seksualnym \u2013 m\u00f3wi Izabela Karska ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa.<\/p>\n – Chcemy, aby pozew, kt\u00f3ry sk\u0142adamy by\u0142 dla firmy Waterius \u2013 producenta tej skandalicznej reklamy, ale r\u00f3wnie\u017c dla prezesa i w\u0142a\u015bcicielki tej sp\u00f3\u0142ki, Jolanty Hauzer, okazj\u0105 do przemy\u015blenia strategii reklamowej. Chcemy te\u017c pokaza\u0107, \u017ce \u0142amanie norm spo\u0142ecznych i zasad kultury w reklamie b\u0119dzie mia\u0142o konsekwencje. R\u00f3wnie\u017c finansowe. Jest to nasz pierwszy pozew, ale na pewno nie ostatni.\u201d \u2013 podkre\u015bla Izabela Karska.<\/p>\n Stowarzyszenie Twoja Sprawa (STS) zajmuje si\u0119 ochron\u0105 dzieci i m\u0142odzie\u017cy przed niekontrolowanym i zbyt \u0142atwym dost\u0119pem do pornografii.<\/p>\n \u0179r\u00f3d\u0142o:\u00a0polskatimes.pl\/wirtualnemedia.pl\/wiadomosci.radiozet.pl PRZECZYTAJ TAK\u017bE:<\/strong><\/p>\n Mi\u00f3d i imbir s\u0105 bardziej skuteczne ni\u017c antybiotyki!<\/a><\/p><\/blockquote>\n
\nZdj\u0119cie:\u00a0facebook.com\/pg\/DevilEnergy<\/p>\n