<\/a><\/p>\n Gwiazda estrady koncertuje z okazji 55-lecia swojej dzia\u0142alno\u015bci!<\/a><\/p>\n Dzia\u0142aj\u0105cy od marca 2018 roku Park Kulturowy Stare Miasto zorganizowa\u0142 konkurs dla student\u00f3w Uniwersytetu Artystycznego. Konkurs polega\u0142 na stworzeniu projektu idealnej identyfikacji wizualnej dla lokalu.\u00a0Stare Miasto jest wizyt\u00f3wk\u0105 Poznania, miejscem wa\u017cnym zar\u00f3wno dla mieszka\u0144c\u00f3w, jak i dla turyst\u00f3w. Wzrastaj\u0105ce poczucie estetyki i to\u017csamo\u015bci mieszka\u0144c\u00f3w Poznania sprawia, \u017ce uporz\u0105dkowana i zadbana przestrze\u0144 poprawia jako\u015b\u0107 \u017cycia, pracy i sp\u0119dzania wolnego czasu.<\/p>\n W ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej, promuj\u0105cej ide\u0119 parku kulturowego og\u0142oszono konkurs dla student\u00f3w Pracowni Znaku i Identyfikacji Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na projekt identyfikacji wizualnej wzorcowego lokalu. Cz\u0142onkami Jury byli przedstawiciele Biura Miejskiego Konserwatora Zabytk\u00f3w, studio YOS oraz dr Wojciech Janicki. Taki sk\u0142ad wy\u0142oni\u0142 zwyci\u0119zc\u00f3w spo\u015br\u00f3d sze\u015bciu przes\u0142anych propozycji:<\/p>\n I miejsce – Anna Nahumko, Pensjonat<\/em><\/strong><\/p>\n Zwyci\u0119ska praca obejmowa\u0142a zaprojektowanie odr\u0119bnego szyldu z wyci\u0119tymi literami, k\u00f3ry tworzy jeden napis o d\u0142ugo\u015bci 80 proc. elewacji i wysoko\u015bci 80 centymetr\u00f3w. Szyld mia\u0142by zyska\u0107 pod\u015bwietlenie o barwie naturalnej. Dodatkowo powsta\u0142 szyld prostopad\u0142y o \u0142\u0105cznej powierzchni ekspozycji z obu stron nie wi\u0119kszej ni\u017c 1,4 m kw.<\/p>\n Przeczytaj:\u00a0Nowe, bezpo\u015brednie po\u0142\u0105czenie z Warszawy do Azji<\/a><\/p>\n <\/a> <\/a> <\/a> <\/a> <\/a><\/p>\n Powo\u0142uj\u0105c Park Kulturowy Stare Miasto do\u0142\u0105czamy do grona miast, kt\u00f3re zadba\u0142y o estetyk\u0119 swoich reprezentacyjnych obszar\u00f3w. Na ich przyk\u0142adach widzimy, jak dobre skutki to przynios\u0142o.<\/p><\/blockquote>\n Praktyka wprowadzenia park\u00f3w w innych miasta (Krak\u00f3w, Wroc\u0142aw, \u0141\u00f3d\u017a) pokaza\u0142a, \u017ce park kulturowy daje gminom w konsultacji z zainteresowanymi podmiotami i mieszka\u0144cami, mo\u017cliwo\u015b\u0107 kszta\u0142towania polityki estetycznej. Jest r\u00f3wnie\u017c szans\u0105 na zachowanie i lepsze wyeksponowanie obiekt\u00f3w zabytkowych, historycznych uk\u0142ad\u00f3w urbanistycznych, a dzi\u0119ki temu podnosi walory kulturowe i turystyczne miasta.<\/p>\n Dotychczasowe zasady kszta\u0142towania wizerunku Starego Miasta zosta\u0142y w du\u017cej mierze sformu\u0142owane w miejskich dokumentach i opracowaniach, dotycz\u0105cych m.in.: polityki reklamowej, zasad lokalizacji ogr\u00f3dk\u00f3w gastronomicznych, estetyki i funkcjonalno\u015bci mebli miejskich, nawierzchni chodnik\u00f3w i element\u00f3w infrastruktury.\u00a0Celem utworzenia parku kulturowego jest zebranie tych zasad jako aktu prawa miejscowego oraz umo\u017cliwienie ich skutecznego stosowania.<\/p>\n https:\/\/www.facebook.com\/parkkulturowypoznan\/videos\/963778173801403\/<\/a><\/p>\n \u017ar\u00f3d\u0142o: Park Kulturowy Pozna\u0144<\/a><\/p>\n
\nII miejsce ex aequo – Patrycja Kaja, sklep mi\u0119sny<\/em> i Daniel Kubacki, lokal z frytkami<\/em><\/strong><\/p>\n
\nIII miejsce – Klaudia Zab\u0142ocka, sklep zielarski<\/em><\/strong><\/p>\n
\nNagroda publiczno\u015bci: Ewelina Pie\u0144kowska, sklep zoologiczny Kot\u00a0i Pies<\/span><\/em><\/strong><\/p>\n