Blind Date with a Book to spos\u00f3b na rozszerzenie horyzont\u00f3w czytelnik\u00f3w w Australii. Pomys\u0142odawcy akcji wyszli z za\u0142o\u017cenia, \u017ce wiele os\u00f3b odrzuca niekt\u00f3rych autor\u00f3w tylko ze wzgl\u0119du na tematyk\u0119 ksi\u0105\u017cki, a nawet przez wygl\u0105d ok\u0142adki. To tak\u017ce spos\u00f3b na zach\u0119cenie mieszka\u0144c\u00f3w tego kontynentu do korzystania z komunikacji miejskiej, bo to w\u0142a\u015bnie w poci\u0105gach i autobusach b\u0119dzie mo\u017cna znale\u017a\u0107 ksi\u0105\u017cki-niespodzianki.<\/strong> Ksi\u0105\u017cki b\u0119dzie mo\u017cna zdoby\u0107 za darmo, je\u017cd\u017c\u0105c poci\u0105gami na trasach, kt\u00f3re \u0142\u0105cz\u0105 Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide, Perth i inne miasta Australii. Specjalne walentynkowe paczki pojawi\u0105 si\u0119 tak\u017ce w publicznych bibliotekach. Autorzy akcji<\/a> zach\u0119caj\u0105 tak\u017ce, \u017ceby zdj\u0119cia z \u201erandki”\u00a0publikowa\u0107 w mediach spo\u0142eczno\u015bciowych razem z hasztagiem #prhblinddatewithabook.<\/p>\n W erze medi\u00f3w spo\u0142eczno\u015bciowych, telewizji i medi\u00f3w elektronicznych coraz rzadziej si\u0119gamy po ksi\u0105\u017cki. Trend ten nie pozosta\u0142 jednak niezauwa\u017cony, a czytanie ksi\u0105\u017cek w ostatnim czasie sta\u0142o si\u0119 w pewnym sensie wyznacznikiem presti\u017cu. Dowodem na to mog\u0105 by\u0107 cho\u0107by profile na Facebooku: \u201eNie jestem statystycznym polakiem, czytam ksi\u0105\u017cki„<\/span>, czy \u201eNie czytasz? Nie id\u0119 z Tob\u0105 do \u0142\u00f3\u017cka”. Chocia\u017c z za\u0142o\u017cenia te slogany opieraj\u0105 si\u0119 na negatywnym przekazie, to zrzeszy\u0142y czytelnik\u00f3w i wywieraj\u0105 pozytywny tekst na tych, kt\u00f3rzy do tej pory po literatur\u0119 si\u0119gali niech\u0119tnie.<\/p>\n Od pewnego czasu spraw\u0105 zaj\u0119\u0142y si\u0119 tak\u017ce r\u00f3\u017cne pa\u0144stwowe i miejskie instytucje. W 2017 roku w Zielonej G\u00f3rze<\/a> mieszka\u0144cy mogli bra\u0107 udzia\u0142 w akcji\u00a0„<\/span>Podr\u00f3\u017ce z ksi\u0105\u017ck\u0105”. W wybranych miejskich autobusach na siedzeniach zosta\u0142y roz\u0142o\u017cone ksi\u0105\u017cki oznaczone specjalnym stemplem dedykowanym kampanii. Pasa\u017cerowie mogli poczyta\u0107, wykorzystuj\u0105c wolny czas w trakcie jazdy, ale r\u00f3wnie\u017c zabra\u0107 ksi\u0105\u017ck\u0119 do domu. Warunkiem by\u0142o od\u0142o\u017cenie jej w dowolnym autobusie MZK lub w punktach sprzeda\u017cy bilet\u00f3w przy ul. Bema, lub Kupieckiej. Mieszka\u0144cy wspierali te\u017c akcj\u0119, przynosz\u0105c do pojazd\u00f3w w\u0142asne ksi\u0105\u017cki.<\/p>\n
\n
\nJak zaznacza wydawnictwo \u201ePenguin”<\/a>\u00a0randka w ciemno z ksi\u0105\u017ck\u0105 to wyzwanie rzucone popularnym wyobra\u017ceniom o autorach, gatunkach i ok\u0142adkach. Dzi\u0119ki temu projektowi, 14 lutego mieszka\u0144cy australijskich miast znajd\u0105 w wybranych pojazdach komunikacji publicznej ksi\u0105\u017cki zapakowane w jednakowe opakowania. Si\u0119gaj\u0105c po ksi\u0105\u017ck\u0119, czytelnik nie b\u0119dzie zna\u0142 jej tytu\u0142u ani autora.<\/a><\/p>\nModa na czytanie<\/h4>\n