<\/a><\/p>\n Zobacz te\u017c:\u00a0Festiwal \u015awiate\u0142 zago\u015bci w Poznaniu!<\/a><\/p>\n Najlepszym rozwi\u0105zaniem jest oczywi\u015bcie alternatywny \u015brodek transportu. Wyborem, do kt\u00f3rego b\u0119d\u0119 uparcie namawia\u0142 jest oczywi\u015bcie rower. Dobre ruchy w tym kierunku poczyni\u0142a jaki\u015b czas temu Warszawa, wprowadzaj\u0105c specjalne totemy u\u0142atwiaj\u0105ce komunikacj\u0119 rowerow\u0105 [CZYTAJ TUTAJ<\/a>].\u00a0Od kilkunastu ju\u017c lat, z du\u017cym sukcesem w miastach europejskich, a ostatnio i polskich, stosuje si\u0119 r\u00f3wnie\u017c uspokajanie ruchu poprzez stref\u0119 tempo 30.<\/p>\n Pierwsza strefa 30 powsta\u0142a w 1983 roku w niemieckim mie\u015bcie Buxtehude. Od tego czasu tempo 30 pojawi\u0142o si\u0119 w wielu miastach. Wprowadzenie w Londynie strefy spowolnienia ruchu do 30 km\/h doprowadzi\u0142o do spadku liczby wypadk\u00f3w o blisko 42%, a ofiar \u015bmiertelnych o 35%. Tempo 30 to du\u017cy krok w kierunku ograniczenia wypadk\u00f3w. Przemieszczanie si\u0119 z pr\u0119dko\u015bci\u0105 30 km\/h daje wi\u0119ksze mo\u017cliwo\u015bci sprawnego reagowania na sytuacje drogowe, a konsekwencje zdarze\u0144 s\u0105 mniejsze. Wystarczy poda\u0107 przyk\u0142ad pieszych uczestnik\u00f3w ruchu drogowego. Zderzenie pieszego i rowerzysty z pojazdem jad\u0105cym 30 km\/h, daje im 90% szans na prze\u017cycie, przy pr\u0119dko\u015bci 70 km\/h ju\u017c tylko 5%.<\/p>\n Ograniczenie pr\u0119dko\u015bci odbywa si\u0119 kosztem zmniejszenia ilo\u015bci przej\u015b\u0107 dla pieszych i sygnalizacji \u015bwietlnej, wprowadzone zostaj\u0105 skrzy\u017cowania z zasad\u0105 r\u00f3wnorz\u0119dno\u015bci. W ten spos\u00f3b zwi\u0119kszana jest p\u0142ynno\u015b\u0107 jazdy.<\/p><\/blockquote>\n Dobry ruch wydaje si\u0119 te\u017c wykonywa\u0107 rz\u0105d francuski, kt\u00f3ry w nowej ustawie poddawanej do g\u0142osowania na wiosn\u0119 zak\u0142ada, \u017ce miasta powy\u017cej 100 tysi\u0119cy obywateli b\u0119d\u0105 mog\u0142y obci\u0105\u017cy\u0107 podatkiem wszystkie samochody, kt\u00f3re przez nie przeje\u017cd\u017caj\u0105.\u00a0Miasta powy\u017cej 100 000 mieszka\u0144c\u00f3w b\u0119d\u0105 mog\u0142y pobiera\u0107 op\u0142aty za samochody w wysoko\u015bci 2,50 \u20ac za ka\u017cdym razem, gdy wejd\u0105 do strefy kontrolowanej zatorami; wi\u0119ksze pojazdy mog\u0105 by\u0107 obci\u0105\u017cone do 10 \u20ac . W przypadku miast licz\u0105cych sobie 0,5 mln mieszka\u0144c\u00f3w ta op\u0142ata mo\u017ce wzrosn\u0105\u0107 odpowiednio do 5 EUR i 20 EUR. W por\u00f3wnaniu do londy\u0144skiej op\u0142aty wynosz\u0105cej 11,50 \u00a3 cena nie wydaje si\u0119 wysoka, ale sam fakt ponoszenia kosztu mo\u017ce odstrasza\u0107 kierowc\u00f3w. Wszystkie op\u0142aty b\u0119d\u0105 realizowane online, jednak dok\u0142adna metoda nie jest jeszcze okre\u015blona i mo\u017ce si\u0119 to r\u00f3\u017cni\u0107 w zale\u017cno\u015bci od miasta. Jako zach\u0119t\u0119 Francja wprowadzi\u0142aby premi\u0119 podatkow\u0105 w wysoko\u015bci 400 euro dla os\u00f3b doje\u017cd\u017caj\u0105cych do pracy rowerami.<\/strong><\/p>\n <\/a><\/p>\n Zobacz te\u017c:\u00a0Rozk\u0142ad jazdy klubu TAMA. To b\u0119dzie dobry sezon!\u00a0<\/a><\/p>\n Wydaje si\u0119, \u017ce jeste\u015bmy na dobrej drodze do rewitalizacji struktur komunikacyjnych du\u017cych miast, kt\u00f3re docelowo b\u0119d\u0105 bardziej przyjazne pieszym, osob\u0105 wybieraj\u0105cym komunikacj\u0119 miejsk\u0105. S\u0105dz\u0105c po efektach celebracji Dnia Zimowej Jazdy Rowerem [CZYTAJ TUTAJ<\/a>] spo\u0142eczno\u015b\u0107 \u015bwiadomych uczestnik\u00f3w ruchu jest ju\u017c i tak ca\u0142kiem spora, wyobra\u017cam sobie jednak, \u017ce w niedalekiej przysz\u0142o\u015bci ich liczba mo\u017ce dzi\u0119ki tego typu rozwi\u0105zaniom wzrasta\u0107 jeszcze pr\u0119\u017cniej.<\/p>\n \u017ar\u00f3d\u0142o: miasto2077.pl<\/a><\/p>\n