Polakom wydaje si\u0119, \u017ce s\u0105 mistrzami wyprzedzania, a wszelkie przepisy powsta\u0142y wy\u0142\u0105cznie po to, by utrudni\u0107 im \u017cycie. Wyprzedzanie przed szczytem wzniesienia, po zewn\u0119trznej zakr\u0119tu, \u201ena trzeciego\u201d – to tylko szczeg\u00f3\u0142y techniczne b\u0119d\u0105ce konsekwencj\u0105 jednej prostej przyczyny: braku my\u015blenia. Scenariuszy zreszt\u0105 jest wiele. Codzienno\u015bci\u0105 jest te\u017c karko\u0142omne wyprzedzanie, \u017ceby kilkaset metr\u00f3w dalej zablokowa\u0107 ruch, zatrzymuj\u0105c si\u0119 z zamiarem skr\u0119tu w lewo i przepuszczaj\u0105c jad\u0105cych z naprzeciwka.<\/p>\n\n\n\n
Wa\u017cna informacja dla kierowc\u00f3w! Rondo \u015ar\u00f3dka jest najbardziej kolizyjnym rondem w Poznaniu. Dlatego je\u015bli b\u0119dziecie tamt\u0119dy przeje\u017cd\u017ca\u0107 – b\u0105d\u017acie ostro\u017cni. Policja odnotowa\u0142a tam 130 kolizji i wypadk\u00f3w, w wyniku kt\u00f3rych 9 os\u00f3b zosta\u0142o rannych.<\/p>\n\n\n\n
– Drugie pod tym wzgl\u0119dem jest Rondo Rataje, gdzie dosz\u0142o do 80 kolizji. Na kolejnych miejscach mamy Kaponier\u0119 z 48 kolizjami i 2 wypadkami, Rondo Staro\u0142\u0119ka – 44 kolizje i 2 wypadki<\/em> – powiedzia\u0142 Maciej \u015awi\u0119cichowski z Policji. I dodaje, \u017ce s\u0105 to bardzo du\u017ce ronda, z r\u00f3\u017cnym oznakowaniem, \u015bwiat\u0142ami i je\u017cd\u017c\u0105cymi tramwajami.<\/p>\n\n\n\n